14 Mayıs 2018 Pazartesi

Sosyal Medya Eğitimlerinin Önemi


Sosyal medyadan sonra beşer ömründe bi hayli şey değişmeye başladı. Social media'da mevcut olan muhteva user tarafından alana getirildiğinden yaratıcılık itibar edinmeye başladı ve iştirak zamanı doğdu. Medyanın muhtevanını alana getiren ve medyası gözleyen arasındaki katı ayrım ortadan kalktı. Bu oluşuma bağlı olaraktan mübadele hızı çoğaldı. kişiler için yenilikçi olmak ve değişimlerde lider olmak önem kazandı. Doğrular değil fikirler önem kazandı, nesnel olmak değil candan olmak önemli vaziyete geldi.

Anne ve babalarla bebekleri arasındaki bağlantı doğrultusu mübadele etti. Baba ve anneler şimdiki teknolojik koşullara benzeyen hallerde olan bebeklerinin öğrenme hızlarına ulaşamadıkları için kimi şeyleri evlatlarından kavramaya şevkli hale ulaştılar. Bu kavrama sonucunda sosyal medyaya daha çok meyilli duruma erişen anne baba, çocuklarıyla sanal platformu bölüşmeye başladılar ve evlatlarının ahbap ortamlarını da böylelikle daha ayrıntılı seçme imkanına ulaştılar.

Sosyal medyanın inkişafıyla, eğitim alanında değişimler uygulanması zorunlu hale geldi. Word wide web 2.0'a dünyaya gelen evlatları yetiştirebilmek için bilinmeyen yollar oluşturulması ve bu metotların bilinmeyen nesneler göstermesi ihtiyacı doğdu. Sosyal medya ile okullar duvarlar içinde zaman geçirmekten kurtuldu. Eğitimde Web 2.0 ile büyütülen taze teknikler yararlanılmaya başlandı.

Sosyal medya faydalanımında içerik ilave eden her birey aynı var olduğundan demokrasi görüşünün fertlerin kafasına yerleşebilmesi için yaraşır ortam karşılanmaktadır. Bu vesile ile sosyal medya platformlarının takipçileri özgürce fikirlerini nakledebilme imkanı tedarik etmektedir. Bu vaziyet, fertlerin internette ön tarafa sürdükleri görüşlere, paylaşımlara, tanıdıkları olsun olmasın, öbür fertlerin yaptıkları izahlar ve geribildirimlerle bir sosyal etkileşim etrafı ve gittikçe sanal toplumlar alana getirmektedir. Batı dünyasının her zaman olaraktan teknolojik gelişmeleri demokrasiyi yaygınlaştırıcı araçlar olarak pazarlaması, baskıcı rejimlerin web üzerindeki faaliyetlerini yalnızca internet sitelerini kapatmak yahut world-wide-internet sitelerine ulaşımı yasaklamaktan çıkarıp, sosyal paylaşım sitelerini protestocuları izlemekten tutun, zatının propaganda sitelerini kurmaya kadar genişleyen 1 yelpazede pozisyon tedarik etmeye yöneltebilmektedir.

Kullanıcının yarattığı muhteva, sosyal medyada yayınlanan her muhtevanın eninde nihayetinde halka mal olması ve çıkar grupları itibariyle kullanılabilir vaziyete gelmesi sosyal medyanın tartışmalı konularından 1'i vaziyete gelmektedir. Bunun farkında olmayan bireyler hususi hayatlarını sosyal medyada yayınlamaya devam ettikçe “hususi hayatın röntgenlenmesinin” sıradan ve kabul edilebilir bir hal alması ve iletişimin bu bilinmeyen halinin “kimliksiz kişilikler”i oluşturmakta var olduğu sosyal medya beğenisine yönelik büyük tankitlerden bazılarıdır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder