14 Mayıs 2018 Pazartesi

IK Ve Sosyal Medya Eğitimi

Sosyal medyadan sonra beşer yaşantısında bir hayli şey değişmeye başladı. Sosyal medyada mevcut olan muhteva hesap sahibi tarafından üretildiğinden yaratıcılık önem edinmeye başladı ve iştirak çağı doğdu. Medyanın muhtevanını üreten ve medyayı takip eden arasındaki katı tefrik ortadan kalktı. Bu oluşuma ait olaraktan değişim sürati fazlalaştı. İnsanlar için yenilikçi olmak ve yeniliklerde başı çekmek itibar kazandı. Doğrular değil görüşlü ehemmiyet kazandı, nesnel olmak değil içten olmak önemli hale erişti.
Baba ve annelerle bebekleri arasındaki iletişim ciheti tahavvül etti. Baba ve anneler bugünki teknolojik koşullara yakın koşullarda olan çocuklarının belleme (öğrenme) hızlarına yetişemedikleri için kimi şeyleri çocuklarından kavramaya istekli hale vardılar. Bu kavrama neticeninde sosyal medyaya daha fazla yatkın duruma gelen anne baba, çocuklarıyla sanal platformu paylaşmaya başladılar ve çocuklarının arkadaş etraflarını de böylelikle daha çok sıkı seçme imkanına kavuştular.
Sosyal medyanın gelişmesiyle, eğitim alanında değişimler uygulanması zorunlu vaziyete erişti. World-Wide-Web 2.sıfır'a dünyaya gelen evlatları eğitebilmek için taze usuller oluşturulması ve bu metotların yeni nesneler öğretmesi gerekliliği doğdu. Sosyal medya ile mektepler engeller arasında kalmaktan kurtuldu. Eğitimde Web 2.sıfır ile ilerletilen bilinmeyen yollar faydalanılmaya başlandı.
Sosyal medya yararlanımında içerik ilave eden her kişi eşit olduğundan eşit olma fikrinin kişilerin kafasına tutulabilmesi için yaraşır ortam tedarik edilmektedir. Bu yolla sosyal medya platformlarının kullanıcıları serbestçe fikirlerini devredebilme olanağı yakalamaktadır. Bu hal, kişilerin nette ön tarafa sürdükleri fikirlere, paylaşımlara, tanışları olsun olmasın, öteki insanların ifa ettikleri tenkitler ve geribildirimlerle 1 sosyal etkileşim etrafı ve giderek artarak sanal cemiyetler alana getirmektedir. Batı dünyasının devamlı olaraktan teknolojik gelişmeleri demokrasiyi yaygınlaştırıcı araçlar olaraktan pazarlaması, baskıcı rejimlerin internet üzerindeki faaliyetlerini yalnızca world wide internet sitelerini kapatmak veyahut world-wide-internet sitelerine ulaşımı yasaklamaktan çıkarıp, sosyal paylaşım sitelerini protestocuları izlemekten tutun, onun propaganda sitelerini kurmaya dek genişleyen 1 yelpazede pozisyon almaya yöneltebilmektedir.
Kullanıcının yarattığı muhteva, sosyal medyada yayınlanan her muhtevanın eninde nihayetinde halka mal olması ve çıkar grupları itibariyle kullanılabilir hale gelmesi sosyal medyanın tartışmalı konularından 1'i vaziyete gelmektedir. Bunun farkında olmayan insanlar has hayatlarını sosyal medyada yayınlamaya devam ettikçe “hususi hayatın röntgenlenmesinin” sıradan ve kabul edilebilir 1 hal alması ve iletişimin bu tanınmayan halinin “kimliksiz kişilikler”i oluşturmakta bulunduğu sosyal medya kullanımına yönelik büyük tenkitlerden bazılarıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder